Holiday Oh Holiday Time :'3

Assalamualaikum w.b.t and selamat malam for my beloved readers ! 
Lama kita tidak bersua maklumlah si'owner nhe sibuk dengan wedding uncle dia then g bercuti dgn keluarga tercinta ! anyway lama juga sy tak updte new story kan , rasa rindu pula so ada masa nhe saya rajin2 kan diri menaip laa smbil2 tue sapu2 habuk dekat blog sy yg behabuk nhe :D btw i'm back u olls ! hikhik . . rindu tak ngan sy ? gedik2 sngat tnya soalan mcm tuhh . . mcm2 sajalah gelagat sy ini .

              so back to tajuk utama kita kat atas sblum sy mngarut ntah apa2 kan , okay laaa i tell you pd 25/03 hari tue kami sekeluarga dha pun plan untuk bercuti ke ranau ! mmg best laa dtmbah lae kemeriahan itu dgn adanya saudara2 jauh dri kelantan bercuti disabah , sngat happening giler smpai sy pun bleh terpngaruh kecek kelate gtuhh :P huyoooo ! hahhaha . . sikit2 sehjaaa bhaa asal lulus juga :'3

okayy2 perjalanan kami bermula pda jam 8stngah laa bgtu then dgn mmbawa rmbongan sbnyak 7 . wooo ! kau haderr , tak der kan . jgn marah im just joke bhaa !hikhikk . maw ambil masa 4jam laa jgak ptutnya 2jam lbih bleh smpai jgak tpi disbbkan kami bnyak menyinggah so thats why jadi bgtu laaa . Destinasi prtama kami dekat poring ! waaa mmg best laa , lagi2 best bila dpt spend time dgn keluarga tercinta . sngat happeninglah time tue . Mcm2 gelagat yg lucu timbul dekat situhh . Ssssshhh ! biarlaa jdi rahsia buat saya and ma'family sehjaaa..lama jugak laa kami stay dekat situhh maw 3jam lbih jga , lpas mandi tuhh kami ambik risiko pula naik canopy walk , ewahhh ! semngat nak naik kan . .nah ambikk kau pnyalah sngsara mcm maw daki gunungg . . sejauh 550 m bgtu laaa x silap saya . amacm ? hikhikhik . apa2 pun tue pngalamn laa bagi sy sbb takut naik jmbatan dgn tinggi dia buat saya gayat tapi cover2 brani sbb nak cbar dri sy .hehehe ! 




 
nhe makcik saya , and baby tue anak buah kita orang yang pertama ! cumeell tak macam aunty dia nhe ? hakhakk *gedik* kena panggil Cinta Kayla . tembam kan ? hikhikk
 




 

 

lpas dari canopy walk yg mmnatkan tp mcm adventure pun boleh sdah tue , happy laaa puas hati dpat melepasi semua rintangan . horraayy ! so kami pun dha penat then balik hotel laa dekat strawberry garden hotel sngat amazing ,kmi tnggal dkat rmah bnglo yg mmg rmah agam sbjik mcm mat salleh , saya org pling excitedlahh mahu heartattack tnguk rmah ituhh . biasalah impian sy mmg nak rmah dkat atas bukit dgn pemndgn yg sngt sngt cntik was dream saja kali .. tmpat tuhh sngat sejuk laa bnyak strawberry pla , sbb tuhh nma dia strawberry garden hotel kot , tahu2 jer saya nihh kan :'3 btw bkn strawberry jer ada sana , bnga ros ada , anggur nak buah dia boleh jga beli dkat sana strawberry coklat ada , yg panggang pun ada bhaa . complete laa juga . 
 


model sampingan jappp :P
 
keadaan bila petang yang sangat indah .

So dha puas round2 rmah agam tuhh , siap2 diri laaa sbb mlm nyaa kami buat bbQ , sngat best ! pling best bgi sy dpat mkn chicken wings , ikan bkar mmndngkan sy yg brtbuh kcil nhe suka makan and mmg makan jer kerja non stop tapi masalah berat bdn sy tak pndai bsar2 sdah bhaa :'3


orang kuat dalam membakar bakar . peace yohhh !
 

 

 


malam mmg sejuk giler laaa jugak btw terkawal bhaa . Malam yg paling best bila bab makan2 bersama keluarga teramat laaa awesome kann :3 anyway ini pengalaman yg sungguh manis untuk saya .
so aktiviti kami malam tue just makan and makan smpai perut dha tak terangkat . just joke ! hikhikk . and ambik ambik gambar , itu pebret saya laaa itu :)

 and saya mula rasa insomnia dekat tmpat tue sbb minum nescafe terlebih kot , yeyerrlaaa tue kan .. anyway jam4 bru tertido .. giler mata mmg berat apa lagikk bsuk dlam perjalanan mata sy untuk drehatkan after g Mansilau tak jauh juga dari pekan kundasang laaa ..


 

sebelum balik sempat juga kita orang merasa nak minum strawberry blend tue ternyata memangg opss 'SEDAAAPP' bagi saya everything saya makan semua sedap takda yang tak sedap except durian mmg saya tak reti nak makan , huargghhh mmg tak pandai makan pun . shame on me :D So perjalanan diteruskan pergi ke desa , mmg best gilerr tapi pemandangan dia mmg seakan akan new zealand . jom terjah gegambar yang saya ada nheee :3

 
 

Huhh ! yang nhe pula kami g kandang lembu and kambing , ramai juga orang datang . Nak bagi kambing makan boleh siap boleh bagi susu dekat dia but me tak berpeluang nak bagi makan sebab ramai orang sesangat so bertuah makcik and cousins yang sememangnya pencinta haiwan .


Before balik sempat juga ambil gambar sesama beloved family , adventure trip yang sesangat awesome . hope dapat buat sekali lagi ramai ramai macam nheee kann bagus . Heeee !

 

 
 
huhhh ! yang nhe parents Cinta Kayla , ingatt orang dha berkhawin tak reti begayaa . naaa macam masih bujang pulaaa . hikssss !
 

 
ohnoo ! muka saya agak troll situhh , suka bagi rusak gambar .

 
stailista gituhhh !

ohkaayy saya harap korang terhibur , walaupun percutian ini dha lama berlalu and baru nak menghupdate disebabkan masa tak mengizinkan tapi akhirnya saya berjaya siapkannya . yeaahhhh !

agak berpintal pintal ayatnya and mungkin berserabut tapi harap korang enjoy laaa dgn cerita saya nheee yaaa , Wassalam .


0 Komen Budak Comel:

Post a Comment

Korangg jangan malu-malu nak komen yaaa~