Tip Menanti Jawapan Si Dia

     Assalamualaikum w.b.t    
Ewah2 tajuk itu bhaaa mcm berpengalaman sehjaa bhaa *hikhik* anyway tidak laa nhe just maw share and share sehjaa khas buat my readers :) so terlalu muda untuk saya kata tentang cinta tapi nhe maybe bermakna buat korangg , saya dapat pun dengan membaca then saya share dengan korangg laa *gedik u olss* Hhaaa. kejam betul owner nhe , okay lets continue nhe blog ..
Adakala terasa sangat penat dengan sebuah penantian yang tidak pasti *betul tak?* MESTI korang tertanya tanya juga adakah sebuah hubungan itu akan berakhir seprti yang kita harapkan iaitu BAHAGIA ? sometime kita pula rasa bimbang kalau2 kerap bertanyakan pada si dia akan menggundangkan rasa rimas and keterpaksaan dalam hubungan ! Anyway korang mesti rasa meronta juga kan menanti ingin tahu jawapan cinta yang positif dari si dia kan?Oleh itu saya ingin memetik beberapa tip yang hebat saya dapat dari majalh nhe *DARA* maybe ada yang sudah tahu x salah saya re post g kan ? saya try yaaa untuk korangg juga. 
1.Beri tempoh si dia memberi jawapan.Jangan biarkan keputusan terlalu lama setiap masa yang berlalu boleh membawa perubahan yang besar.Sekiranya dia dapat memberikan keputusan dengan cepat,anda juga harus bersedia walaupun pahit atau manis keputusan tersebut.Ia adalah lebih baik daripada menunggu lama. 

2.Jangan memaksa kerana memaksa hanya bermakna *tidakikhlas*.Beri si dia peluang untuk memikirkan yang terbaik untuk kedua-dua pihak.Sebuah desakan akan membuatkan si dia rimas!

3.Banyakkan muhasabah diri.Usaha telah dilaksanakan,selebihnya berdoa&bertawakal moga Allah memberi jalan yang terbaik buat anda dan bakal pasangan.Inn Shaa Allah , penantian itu akan berakhir apabila tiba masanya nanti.Sabar itu separuh daripada iman seorang muslim. 
4.Terus berhubung dengannya dan jangan cepat berputus asa .Ada kalanya si dia mungkin menjadi dingin, tetapi bukan bermakna dia tidak sudi.Tidak semua pemikiran manusia adalah sama dan sedikit ruang kadangkala semakin merapatkan anda.

5.Jadi kawan sebelum jadi kekasih.Kadangkala akan ada beberapa situasi yang memerlukan anda menjadi seorang kawan lebih daripada menjadi keinginan anda untuk menjadi kekasih.Dengan itu si dia tahu bahawa dia boleh mempercayai anda meskipun anda mempunyai hubungan serius dengannya kelak.

6.Letak harapan,tetapi jangan terlalu berharap.Anda harus meletakkan harapan kerana ia merupakan doa antara anda dan dia , tetapi anda jugak tidak seharusnya terlalu berharap kerana ia mengajar anda untuk reda jika berlaku sebaliknya. 
 

okayy thats all saya nak share ngan korangg , hope korang suka laa yaa ! dha baca jangan lupa pula tinggalkan komen anda yaaa :) jangan malu-malu taw :) 
wassalam.

0 Komen Budak Comel:

Post a Comment

Korangg jangan malu-malu nak komen yaaa~