#Dunia baru di bumi kenyalang with them

Assalamualaikum Cinta :D!

Haii korang semua , pasti ramai yg not following me kan?? minta maaf kerna tiada masa dek kesibukkan diri ini mencari ilmu demi mncapai kejayaan di dunia dan di akhirat , Inn Shaa Allah. Bukan senang untuk kita memulakan sesuatu hijrah , kita manusia yg lemah dan membutuhkan pertolongan dari mereka yg lebih mngetahui tentangnya . Maka tetapkan lah niat di hati agar kita memperolehi apa yg seharusnya kita perlu jdi di muka bumi Allah ini.


Now i need to share with you laaa tentang experience sbnyak sedikit saya menuntut di sebuah Institut Kemahiran Islam Malaysia Sarawak or lebih dikenali dgn pnggilan pendeknya IKMAS. mungkin rmai yg masih tertanya kan. apa kah itu? dimna ? sabar let me explain you step by step. Inn shaa Allah dapat menerangkangnya and dapat menarik perhatian anda untuk mengikutinya.

Apa yg saya dapat tell pasal IKMAS yang dimana saya merupakan pelajar (ketiga) inn shaa allah in Diploma Pengajian Islam dan Dakwah , dlm institut nhe ada 3 course yg ditawarkan kpd anda sprti Diploma pengajian Tahfiz , Diploma Pengajian Islam and Dakwah and the last one is Persijilan yg sedang diupgrade kepada Pra Diploma. Kebanyakkan pelajar yg menuntut disini pelbagai latar belakangnya yang hanya 1 impian iaitu ingin menjadi seorang Daie untuk menyelamatkan situasi umat-umat sekarang yg semakin parah.

pelbagai perkara yg baru akan diketahui bila berada disini , keadaanya yg tenang dan sesuai for student untuk study . jika kita bersungguh untuk mencari ilmunya pasti akan dirahmati segala perbuatan kita like macam kita sedang berjihad juga. ilmu seperti ini kena ada pada diri kita seperti kita tahu ilmu Allah ini sangat luas sebab itu ilmu ini berat untuk dilakukan. seperti kata pensyarah saya , sebab itulah kita slalu tidur dan rasa lemah disbbkn untuk mncri ilmu bkn mudah tpi ia akan jdi mudah jika kita bersungguh mndapatknnya . tapi hendak mencari ilmu , adab berilmu itu kena ada. ilmu itu tinggi nilai nya seperti mana imam syafie menghormatinya gurunya.

Mesti kamu tertanya dimana institut ini? mmndngkn dunia semakin maju kan dengan kehadiran dunia smartphone yg very very good quality so korang just search at Telaga Air Jalan Matang, maafkan saya jika tersilap . 


0 Komen Budak Comel:

Post a Comment

Korangg jangan malu-malu nak komen yaaa~